Vasteras SK FK har anställt Robin Blommé som ny sportchef. Blommé tar över ansvaret för klubbens sportsliga verksamhet från och med nästa år. Det meddelade klubben under måndagen. Robin Blommé har tidigare varit 'players manager' och kommer nu att få ansvar för hela föreningens sportsliga verksamhet. Ado Sadzak, sportsligt ansvarig i VSK Fotbolls styrelse, är nöjd med valet av Blommé. Blommé säger att han kommer att gå in med hela sin själ i arbetet och att han tror sig kunna tillföra mycket till klubben. Vasteras SK FK föll i sista omgången mot Brage och blev därmed, som nykomling, tia i superettan. Nu meddelar föreningen att man kommer att professionalisera organisationen ytterligare för att kunna ta nästa steg. Blommé kommer att fokusera på seniorlaget, men också utveckla samarbetet mellan senior- och akademiverksamheten och mellan akademin och ungdomsverksamheten. Det pågående truppbygget inför 2020 är ett stort pussel att lägga, men Blommé är övertygad om att man kan skapa en bra balans som gör att man kan få ut ännu bättre prestationer individuellt och kollektivt utifrån en tajtare budget. Vasteras SK FK kommer att försöka bygga en trupp med en blandning av lokalt förankrade spelare, förstärkningar utifrån och några yngre förmågor med potential att utvecklas hos oss. Blommé är redo att ta sig an utmaningen och är säker på att han kan göra en positiv skillnad för klubben.